ההחלטה להתגרש מתקבלת לרוב על ידי אחד מבני הזוג, ולאחר מכן מודיע על כך לשני.

הסכמי פשרה הם חוזים מחייבים המסייעים לבני הזוג לחלק את רכושם בגירושין מבלי לפנות לבית המשפט. הם מבוססים על משא ומתן בין שני הצדדים ויש להכין אותם לפני שהליך הגירושין מתחיל בפועל.

ייתכן שחלק מהזוגות לא יצליחו להגיע להסכמה, מה שמותיר להם שתי אפשרויות: הם יכולים ללכת למשפט או שהם יכולים לנהל משא ומתן שוב עד שיושג הסכם.

חלוקת הרכוש בגירושין היא הסדר לרוב קשה הן עבור הצדדים המתגרשים והן עבור בית המשפט.

על בית המשפט לאזן בין הצורך לחלק את רכוש הנישואין באופן שוויוני לבין הצורך לשמור על אינטרסים עסקיים זוגיים.

בתי המשפט גם מקבלים החלטות מי מקבל את הבית, מה קורה לקצבאות פרישה כלשהן, מי יטפל בילדים ועוד.

גירושין אף פעם לא קל. כשמדובר בחלוקת רכוש, זה יכול להיות אפילו יותר קשה. חלק זה יבחן דרכים שונות שבהן ניתן לחלק רכוש במהלך גירושין.

ישנם שני סוגים של גירושין, ללא אשמה ואשמה מבוססת. בגירושין ללא אשמה, בני הזוג אינם מואשמים בעשיית דבר רע, הם פשוט רוצים לסיים את הנישואין מסיבות אחרות שיכולות לכלול הבדלים בלתי ניתנים לגישור או אי התאמה. בגירושין מסוג זה יש בדרך כלל מעט עד אין מחלוקת לגבי חלוקת הרכוש כי הם לא צריכים לחלוק אותה עם אף אחד אחר. אולם בגירושין המבוססים על אשמה, אחד מבני הזוג עלול לחשוב שמגיע להם יותר מחלק שווה מכיוון שהם מרגישים שבן הזוג השני אחראי לכישלון שלהם בנישואין על ידי ביצוע ניאוף או התעללות.

מבוא: מהי חלוקת הרכוש בגירושין?

ישנם גורמים רבים שיקבעו מה יקרה לנכס שלכם כאשר תתגרשו.

גירושין הם סיום הנישואין ותחילתו של פרק חדש בחייך. לגירושין יש השפעה רגשית וכלכלית משמעותית עליך ועל בן/בת הזוג. חלוקת רכוש בגירושין היא הליך משפטי מורכב שאין להקל בו ראש. ישנן דרכים רבות ושונות לחלק את הנכסים שלך, כך שהבחירה מהן המתאימה לך ביותר יכולה להיות קשה.

הנה כמה ישנם מספר שיקולים חשובים שכדאי לזכור בעת קביעת אופן חלוקת הרכוש. למשל, חלוקת הרכוש צריכה להיות הוגנת ושוויונית, והיא צריכה לקחת בחשבון את ההכנסות והצרכים של שני הצדדים.

מהם סוגי הרכוש הזוגי?

רכוש זוגי מתייחס לרכוש שנרכש במהלך הנישואין. בישראל יש מערכת מורכבת של חוקים כיצד יש לחלק את רכוש הנישואין לאחר הגירושין- חלוקת הרכוש בגירושין.

רכוש פרטי מתייחס לכל הכנסה או רווח שנרכשו על ידי אחד מבני הזוג במהלך נישואיהם, בין אם הם בבעלות חוקית של אחד מבני הזוג או של השני.

רכוש נפרד פירושו כל דבר שנמצא בבעלותו לפני הנישואין, או שעבר בירושה של אחד מבני הזוג, לא ייחשב כרכוש אישות. זה לא משנה אם הוא נקנה בכסף הפרטי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.