תביעה כספית היא בין התביעות הנפוצות הנידונות בבתי המשפט בישראל ומאגדת תחתיה תחומי עניין רבים בין פרטיים, מוסדות, חברות ותאגידים. תביעה כספית יכולה להיות תלויה בין שכנים אשר האחד טוען כי רעהו גוזל ממנו על ידי שימוש פרטי מופרז מחשבון המים המשותף, לעמוד כנגד חברות הביטוח השונות לאחר פגיעה בתאונת דרכים, תאונה ביתית וכדומה ולתבוע פיצויים בגין עוגמת נפש מסניף הדואר המקומי שאיבד את הדרכון שנשלח באמצעותו והביא לביטולה של החופשה השנתית המתוכננת.

ישנן מספר דרכים להתנהלות בענייני תביעה כספית כאשר הראשון והמוכר שבהם הוא תביעה אל מול בית המשפט לתביעות קטנות. מדובר בהליך נוח יחסית ולא מסורבל במסגרתו ניתן לסיים ביעילות תביעות כספיות, אולם סכומי הכסף הניתנים לתביעה בו מוגבלים, ומאחר ומדובר בבית משפט בו נדרש ייצוג עצמי ללא עורך דין, הסיכוי להתנהלות שגויה שתביא להחטאת המטרה היא רבה. גם במקרה בו מדובר בתביעה המתאימה בעקרונותיה לבית המשפט לתביעות קטנות מומלץ להסתייע טרם הגשת התביעה בייעוץ של עורך דין המומחה בתחום האזרחי בכלל ובנושא תביעות כספיות בפרט, על מנת להבטיח התנהלות חכמה שתביא לתוצאה המיטבית האפשרית בהתאם לסיטואציה.

גם תביעות פיצוי בגין תאונת דרכים מתקיימות תחת מטריית התביעות הכספיות, ומאחר ומדובר בהתנהלות מול חברות ביטוח, המצוידות בידע, כלים ואנשי מקצוע מנוסים שעיקר מטרתם הוא הימנעות מתשלום. עורך דין מקצועי מכיר את עולם התביעות בגין תאונות הדרכים, מומחה בנזיקין, שוחה היטב בעולם המונחים הרפואיים וחוות הדעת הנדרשותידע מקיף בהתנהלות אל מול חברות הביטוח ושיקול דעת הנבנה מניסיון במקרים רבים בתחום. בעזרת עורך דין אזרחי המתמחה בטיפול בתאונות דרכים תוכלו להרוויח את מרב הפיצוי בגין התאונה בה הייתם מעורבים ונזקיה. חשוב לציין כי בתחום זה שכר הטרחה של עורך הדין נגזר באחוזים קבועים מהצלחתו בפועל ותביעה מסוג זה אינה מחייבת אתכם בתשלום שכר טרחה לעורך הדין מראש.

תביעות כספיות הן חלק מחיינו, בין אם בנושאי צרכנות, תביעות גוף, עוגמת נפש, פיצויים או אחרים. עורך דין מקצועי ומנוסה תפקידו אינו רק להבטיח הרים וגבעות אלא גם להנחות את לקוחותיו מהם סיכויי ההצלחה במקרה האמור, והאם כדאי ללכת בדרך של תביעה, הגוזלת משאבים כלכליים ורגשיים לעתים. במקרים מסוימים בזכות ניסיונו, יוכל עורך הדין באמצעות הבנה והסכמה עם הצד שמנגד לזכות בפיצוי הנדרש, מבלי לייגע את כל הנוגעים בדבר במערכת ולהעמיס על מערכת בתי המשפט העמוסה ממילא.

עולם התביעות הכספיות הוא עולם עשיר, ולא מעטים האנשים אשר בזכות התנהלות נבונה לאחר סיטואציה לא נעימה זכו בפיצוי הולם שהשפיע רבות על שדרוג חייהם. יחד עם זאת, לא כל ציפורן שמתעקמת לאחור מזכה בפיצוי ואין סיבה למהר ולתפור כיסים בכל סכסוך שכנים. הכוונה של עורך דין מקצועי בנושאי תביעה כספית תסייע רבות כבר בשלב תיאום הציפיות.